Saturday, December 5, 2009

DEBARAN

Hatiku berdegup kencang menunggukan ketibaan 12.12.2009 ini...... takut, risau, serba-salah...hmm bermacam-macam perasaan silih berganti. Pada dasarnya aku dah setuju, tapi takut tak mampu nak bahagikan masa dan nak fokus pada 2 perkara dlm satu2 masa...entahlah ! Aku keliru? tidak. Aku tak keliru. Mungkin aku hilang pertimbangan pada masa ini? Entahlah. Harap2 keputusan yg aku ambil ini betul dan aku tidak akan menyesal. Iya, harap2nya begitulah. Walaupun suamiku dah memberikan green light dan dialah yg paling byk memberi galakan, tapi aku takut, aku takut aku tak mampu sebab rasanya aku dah agak tua untuk..................................... Apa2pun tunggu dan lihat sajalah nanti sama ada aku mampu melakukannya atau tidak!
Satu lagi debaran ialah sama ada aku berjaya atau tidak dalam permohonan aku utk bertukar semula ke Taipg. Surat rayuan dah hantar, minta tolong orangpun sudah, sendiri pergipun sudah, harap2nya Allah subhahanawataalla akan memakbulkan doaku dan ada lah harapanku utk bernafas kembali dgn lebih baik di persekitaran tempat kerja yg baru. Amin.
Dalam minggu2 cuti ini kami asyik sibuk berulang-alik menghantar anak lelakiku pergi ke sekolahnya berlatih lagu nasyid. Dia dan kekawannya yg mendpt 4A & 5A akan dibawa ke KL pd 11.12.09 ini oleh CIMB Bank untuk diraikan dgn pelajar2 dari sekolah lain yg juga merupakan sekolah anak angkat kpd CIMB bank dlm satu majlis yg akan diadakan di sebuah hotel. Hmm.. risau juga anak aku first time akan bermalam jauh dari kami, walaupun cgu2 dia ada bersama tapi selama ini tak pernah pula dia berada jauh dari pandangan mata kami. Agaknya itulah hakikat yg terpaksa diterima oleh setiap ibu dan bapa di dunia ini apabila anak2 mereka meningkat dewasa. Mungkin itu jugalah perasaan ibu dan ayah aku sewaktu aku mula melangkah keluar dari rumah melanjutkan pelajaran, bekerja, berkahwin dan.......... Baru kini aku faham perasaan mereka, rupanya begitu pahit sekali utk ditelan ya ! oh tidakkk.. anak aku dah dewasa !!!!

No comments:

Post a Comment