Saturday, July 10, 2010

sudah hampir ke kemuncak World Cup 2010

Malam ni penentuan tempat ke-3 & ke-4 World Cup antara German dengan Uruguay.
Dua-dua pasukan juga hebat.

Tapi aku tetap sokong German .... Yea .... idup German !!
Tapi yang tak syoknya, permainan bermula kul 2.30 pagi, time tu matapun dah tak terangkat !
Nampak gayanya waka waka tidur ler !!

Wednesday, July 7, 2010

Why ? Why? Why?

Why????? Kenapa kejamnya World Cup disiarkan 2.30 pagi ???
Memang aku tak puas hati lah ! Camne nak tengok, 5.30 pagi dah kena bangun siap2 nak pi keje?
Adushh !! sakitnya hati ini. Kena lak pasukan aku German lawan Spain awal pagi ni ....
Kenapalah aku keje pagi, kalau aku tak perlu kerja kan bagus ... heheh !
Waka waka tidurler !

Sunday, July 4, 2010

Harga Sebuah Pengorbanan !

Haha... mcm ya ya jer tajuknya !
Sebenarnya tajuk tu ada kaitan dengan diri ini. Sebab apa semasa kat Upsi semalam, tiba-tiba aku boleh berubah fikiran dan tambah satu paper lagi, menjadikan semuanya 4 paper untuk sem ini. Rasa macam bukan aku jer ! Tak tau lah mampukah aku kejar semua paper itu ? Tapi itulah aku, aku suka buat sesuatu yang mencabar minda dan fizikal aku ! Aiikk, macam riak jer cara aku bercakap (berfikir ) . Sebenarnya tak juga, cuma aku selalu rasa bosan/boring kalau asyik buat benda yang sama je. Sem lepas aku ambik 3 paper, terasa juga beratnya, tapi bila aku fikir balik, mungkin sebabnya aku baru sem pertama, jadi belum dapat sesuaikan diri lagi. So, sem ini aku rasa 'mungkin' aku dah tau cara nak bekerja dengan betul, kononnya lah !
Aku ada juga ajak Su coursemate aku, tapi dia kurang berminat. Katanya , "takut tak larat lak ... saya ni otak teruk sikit kak .... ". Haa ! tak boleh buat apa lah kalau orang yg jarak umurnya lebih muda 10 tahun boleh berfikir begitu, takkan aku nak paksa pula. So, aku kenalah berjuang seorang (sebenarnya tak juga, junior kami pelajar sem 1 , semuanya ambik 4 paper, termasuk sorang yang sedang pregnant 4 bulan) . Tujuan aku ambik 4 paper ialah supaya aku tak perlu pergi kuliah lagi sem 4 nanti, so boleh concentrate buat tesis je (boleh jimat duit, masa dan tenaga ).
Semalam kuliah kami sampai pukul 5.00 petang, kesian bila aku sampai rumah, dah dekat senja, anak2 aku dan suamiku tengok aku semacam je ! Lea pulak merajuk, tak mahu aku pegang/cium dia ..... Hmmm ... agaknya itulah harga sebuah pengorbanan !

Thursday, July 1, 2010

Semester baru dah bermula !

Esok, aku akan meneruskan perjalanan ku ke upsi lagi ... kali ni untuk semester ke-2.
Haha ... tapi tak taw kenapa sem ini kerap betul kami menukar paper, masuk ni dah kali ke-4 kami menukar (drop & add) paper, rasa macam tak ummph je apabila jumpa lecturer yang mengajar !

Pagi tadi aku menghadiri bengkel Tatabahasa di PKG Bagan Serai. Setelah sesat dua tiga kali pusing, akhirnya aku jumpa juga PKG itu.
Tapi kursusnya, hampeh betul ! Dah lah kena bayar RM10.00, nota yg diberi 2 helai sahaja, itupun latihan bukannya nota. Lepas tu penceramahnya main hentam kromo je, macam tak prepare apa2, dan banyak benda yang dia cakap tu, aku dah pernah baca dalam internet. Kalau bukan sebab my 2nd and 3rd boss sibuk paksa I pergi, rasanya tak kuasalah nak melayan.

Anyway, I lebih excited tentang assignment paper Kemahiran Komunikasi yang bakal kami kena siapkan. Dengar Maryam (my senior) kata, tajuk dah keluar, tapi jenuh I godek dalam internet satu bendapun tak jumpa, takpelah esok jumpa Maryam baru tanya lebih lanjut.
Hopefully segala-galanya berjalan lancar esok..

Monday, June 28, 2010

Tuhan Sedang Menguji !

Rasanya, Tuhan sedang menguji aku dan keluargaku.

Aku demam dan batuk dah seminggu lebih, penat tak terkata apabila kita terbatuk tengah malam, rasa macam nak mati je, dengan dada berdebar2, nafas tercungap2, semput dan kahak penuh tekak. Nak bernafas kena duduk baru boleh tarik ... memang kerap tahun ini aku diduga dengan batuk !

Anakku Lea telah dijangkiti batuk dan demam olehku, maklumlah tidur sekatil, naik satu kereta, memang tak boleh dielakkan. Kesian tengok, dia dah kurus dah , bila batuk2 macam ni, tak mau makan pula. Kadang2 tengah malam, kakinya sejuk macam ais, tapi kepala dan badan panas macam api.

Semester baru dah bermula, belum apa2 assignment dah berlambak. Itu satu hal, satu hal lagi ialah aku tak tau macam mana nak bagi tahu dengan ani yang aku tak mau duduk kat rumah dia kat kalumpang lagi. Jauh sangat dan tak selesa duduk dgn dia. Tersangat moody.... Aku dah sewa kat bahtera terrace, sebilik 2 orang, baik aku tinggal dgn orang yang aku tak kenal yang sama2 menyewa.... mungkin lebih bebas !

Banyaknya kerja kat sekolah, tak tahu nak start dengan yg mana dulu. Penatnya !

Ada orang yang bukan ahli keluarga kami, tapi suka masuk campur dalam hidup family kami. Haa, cam ne nak buat ?? Boringkan ! Kenapa ada manusia yang tak sedar diri dalam dunia ini yerr ??
Aku dah bosan !

Wednesday, June 9, 2010

Cuti Pertengahan Tahun

Eeii... tak sukanya cuti ! Ooops ! silap. Bukan tak suka cuti. Tak suka selepas cuti. Sebab apabila cuti kita dah 'dibiasakan' dengan segala 'M' = malas. Hehe...
Malas nak bangun awal pagi, malas nak buat kerja, malas hendak pi sekolah buat kelas tambahan, malas, malas, malas..... segala-galanya !
Tapi dalam malas2 akupun, hari ini aku pi juga ke sekolah buat kelas tambahan utk budak 5 Sc dan 5VT1. Balik dari sekolah dah pukul 1.00 lebih, penat bukan main ... kadang2 bila kita menerangkan sesuatu kepada pelajar, mulanya satu benda shj, tapi ia berkait pula dengan benda lain, dan seterusnya berkait pula, sampailah tak larat hendak bercakap, suarapun dah serak semacam. Harap2 bebudak tu dapatlah faham apa yg aku sampaikan dan harap2 mereka akan 'insaf' ler lepas ni, yang penting mereka manfaatkan segala petua, tips, dan ilmu yang aku curahkan, kalau tak kesian kat aku, memang aku penat sangat mengajar budak2 sekolah ni, sebab apa? sebab dia orang tu semuanya sama je, semuanya Malas Membacaa......
Tapi yang buat aku tension sekarang ni ialah aku belum habis menanda kertas 2 BM lagi, banyak sangat kena menanda, penatlah ! Kakitangan awam lain kalau bercuti, dia orang betul2 bercuti, tapi kalau cikgu, cutipun takde maknanya, dok terikat dengan kertas examlah, kelas tambahanlah, dan macam2 lagi. Dan markah pula kena submit 17hb iaitu sebelum buka sekolah. Bayangkanlah.... kesian kami cikgu2, dah macam mesin @ robot dah !!

Wednesday, June 2, 2010

Lihatlah Dunia !!

Hahaha.... Itulah ungkapan ever green oleh Azean Irdawati dan sering dijadikan bahan lawak jenaka oleh sesiapa yang menang dalam sesuatu pertandingan. Sebenarnya bukan itu isu aku kali ini.

Sekadar hendak berkongsi kegembiraanku dengan sesiapa yang melawat ke teratakku hari ini. Aku lulus dengan cemerlang dalam peperiksaanku baru2 ini. Aku dapat A semua paper. Yea!! Alhamdullilah, syukur ke hadrat Ilahi atas segala kurniaan.
Sebenarnya aku tak sangka langsung, ingatkan mungkin gagal atau tersangkut, tapi itulah realitinya, kalau kita berusaha bersungguh-sungguh, kita pasti akan berjaya juga
Dulu ada juga orang yang mentertawakan aku apabila mereka dengar aku nak buat Master, " tak lewat sangatkah?", "Ai, tak sedar diri tu dah tua ker? ".... dan macam-macam lagi.
Tak kurang juga yang dengan sinisnya menyindir aku, kononnya aku buat Master sebab geram tak dapat pegang jawatan besar kat sekolah!
Puas aku menerangkan yang aku tak heran dengan jawatan, pangkat atau apa2 di sekolah, tapi mulut orang susah nak dikawal !
DAN sekarang untuk orang2 yang suka mengata-ngata aku, dan menganggap aku lemah, terimalah .... Lihatlah Dunia, Aku berjaya membuktikan yang aku lebih cemerlang daripada engkau orang, kalau kau orang hebat sangat, aku cabar kau orang ... Buatlah Master ... hehe...