Sunday, July 4, 2010

Harga Sebuah Pengorbanan !

Haha... mcm ya ya jer tajuknya !
Sebenarnya tajuk tu ada kaitan dengan diri ini. Sebab apa semasa kat Upsi semalam, tiba-tiba aku boleh berubah fikiran dan tambah satu paper lagi, menjadikan semuanya 4 paper untuk sem ini. Rasa macam bukan aku jer ! Tak tau lah mampukah aku kejar semua paper itu ? Tapi itulah aku, aku suka buat sesuatu yang mencabar minda dan fizikal aku ! Aiikk, macam riak jer cara aku bercakap (berfikir ) . Sebenarnya tak juga, cuma aku selalu rasa bosan/boring kalau asyik buat benda yang sama je. Sem lepas aku ambik 3 paper, terasa juga beratnya, tapi bila aku fikir balik, mungkin sebabnya aku baru sem pertama, jadi belum dapat sesuaikan diri lagi. So, sem ini aku rasa 'mungkin' aku dah tau cara nak bekerja dengan betul, kononnya lah !
Aku ada juga ajak Su coursemate aku, tapi dia kurang berminat. Katanya , "takut tak larat lak ... saya ni otak teruk sikit kak .... ". Haa ! tak boleh buat apa lah kalau orang yg jarak umurnya lebih muda 10 tahun boleh berfikir begitu, takkan aku nak paksa pula. So, aku kenalah berjuang seorang (sebenarnya tak juga, junior kami pelajar sem 1 , semuanya ambik 4 paper, termasuk sorang yang sedang pregnant 4 bulan) . Tujuan aku ambik 4 paper ialah supaya aku tak perlu pergi kuliah lagi sem 4 nanti, so boleh concentrate buat tesis je (boleh jimat duit, masa dan tenaga ).
Semalam kuliah kami sampai pukul 5.00 petang, kesian bila aku sampai rumah, dah dekat senja, anak2 aku dan suamiku tengok aku semacam je ! Lea pulak merajuk, tak mahu aku pegang/cium dia ..... Hmmm ... agaknya itulah harga sebuah pengorbanan !

No comments:

Post a Comment