Wednesday, June 2, 2010

Lihatlah Dunia !!

Hahaha.... Itulah ungkapan ever green oleh Azean Irdawati dan sering dijadikan bahan lawak jenaka oleh sesiapa yang menang dalam sesuatu pertandingan. Sebenarnya bukan itu isu aku kali ini.

Sekadar hendak berkongsi kegembiraanku dengan sesiapa yang melawat ke teratakku hari ini. Aku lulus dengan cemerlang dalam peperiksaanku baru2 ini. Aku dapat A semua paper. Yea!! Alhamdullilah, syukur ke hadrat Ilahi atas segala kurniaan.
Sebenarnya aku tak sangka langsung, ingatkan mungkin gagal atau tersangkut, tapi itulah realitinya, kalau kita berusaha bersungguh-sungguh, kita pasti akan berjaya juga
Dulu ada juga orang yang mentertawakan aku apabila mereka dengar aku nak buat Master, " tak lewat sangatkah?", "Ai, tak sedar diri tu dah tua ker? ".... dan macam-macam lagi.
Tak kurang juga yang dengan sinisnya menyindir aku, kononnya aku buat Master sebab geram tak dapat pegang jawatan besar kat sekolah!
Puas aku menerangkan yang aku tak heran dengan jawatan, pangkat atau apa2 di sekolah, tapi mulut orang susah nak dikawal !
DAN sekarang untuk orang2 yang suka mengata-ngata aku, dan menganggap aku lemah, terimalah .... Lihatlah Dunia, Aku berjaya membuktikan yang aku lebih cemerlang daripada engkau orang, kalau kau orang hebat sangat, aku cabar kau orang ... Buatlah Master ... hehe...

No comments:

Post a Comment