Monday, June 28, 2010

Tuhan Sedang Menguji !

Rasanya, Tuhan sedang menguji aku dan keluargaku.

Aku demam dan batuk dah seminggu lebih, penat tak terkata apabila kita terbatuk tengah malam, rasa macam nak mati je, dengan dada berdebar2, nafas tercungap2, semput dan kahak penuh tekak. Nak bernafas kena duduk baru boleh tarik ... memang kerap tahun ini aku diduga dengan batuk !

Anakku Lea telah dijangkiti batuk dan demam olehku, maklumlah tidur sekatil, naik satu kereta, memang tak boleh dielakkan. Kesian tengok, dia dah kurus dah , bila batuk2 macam ni, tak mau makan pula. Kadang2 tengah malam, kakinya sejuk macam ais, tapi kepala dan badan panas macam api.

Semester baru dah bermula, belum apa2 assignment dah berlambak. Itu satu hal, satu hal lagi ialah aku tak tau macam mana nak bagi tahu dengan ani yang aku tak mau duduk kat rumah dia kat kalumpang lagi. Jauh sangat dan tak selesa duduk dgn dia. Tersangat moody.... Aku dah sewa kat bahtera terrace, sebilik 2 orang, baik aku tinggal dgn orang yang aku tak kenal yang sama2 menyewa.... mungkin lebih bebas !

Banyaknya kerja kat sekolah, tak tahu nak start dengan yg mana dulu. Penatnya !

Ada orang yang bukan ahli keluarga kami, tapi suka masuk campur dalam hidup family kami. Haa, cam ne nak buat ?? Boringkan ! Kenapa ada manusia yang tak sedar diri dalam dunia ini yerr ??
Aku dah bosan !

No comments:

Post a Comment