Wednesday, June 9, 2010

Cuti Pertengahan Tahun

Eeii... tak sukanya cuti ! Ooops ! silap. Bukan tak suka cuti. Tak suka selepas cuti. Sebab apabila cuti kita dah 'dibiasakan' dengan segala 'M' = malas. Hehe...
Malas nak bangun awal pagi, malas nak buat kerja, malas hendak pi sekolah buat kelas tambahan, malas, malas, malas..... segala-galanya !
Tapi dalam malas2 akupun, hari ini aku pi juga ke sekolah buat kelas tambahan utk budak 5 Sc dan 5VT1. Balik dari sekolah dah pukul 1.00 lebih, penat bukan main ... kadang2 bila kita menerangkan sesuatu kepada pelajar, mulanya satu benda shj, tapi ia berkait pula dengan benda lain, dan seterusnya berkait pula, sampailah tak larat hendak bercakap, suarapun dah serak semacam. Harap2 bebudak tu dapatlah faham apa yg aku sampaikan dan harap2 mereka akan 'insaf' ler lepas ni, yang penting mereka manfaatkan segala petua, tips, dan ilmu yang aku curahkan, kalau tak kesian kat aku, memang aku penat sangat mengajar budak2 sekolah ni, sebab apa? sebab dia orang tu semuanya sama je, semuanya Malas Membacaa......
Tapi yang buat aku tension sekarang ni ialah aku belum habis menanda kertas 2 BM lagi, banyak sangat kena menanda, penatlah ! Kakitangan awam lain kalau bercuti, dia orang betul2 bercuti, tapi kalau cikgu, cutipun takde maknanya, dok terikat dengan kertas examlah, kelas tambahanlah, dan macam2 lagi. Dan markah pula kena submit 17hb iaitu sebelum buka sekolah. Bayangkanlah.... kesian kami cikgu2, dah macam mesin @ robot dah !!

No comments:

Post a Comment