Saturday, February 27, 2010

BARU BALIK DARI UPSI

Salam.... baru balik dari upsi, kul 5.30 ptg baru sampai rumah. Nasib baik ler minggu ni hari jumaat cuti, so dapatlah keluargaku ikut sama, aku pun taklah penat sgt nak drive sorang2 mcm org gila... tapi yang tak bestnye kosnya meningkat sebab terpaksa duk kat hotel takkan nak duk kat rumah sewa tu tak sesuai ler...
Semalam takde kuliah sbb cuti umum, tp kami kena pi sebelah petang gak sebab hari ni ada kuliah awal pagi. Penat sesangat sebab ada 2 kuliah: kul 8.00 pg - 11.00 pg, dan satu lagi kul 11.00pg - 2.00 petang. Kalau ikutkan hati memang tak larat berulang macam ni, tapi keseronokan belajar tu mengatasi segalanya... memang aku suka belajar ! Biarlah orang nak pertikai atau mengata aku pasal umur aku tapi aku percaya bahawa pembelajaran itu adalah proses sepanjang hayat... betul tak ?
Minggu depan aku akan sibuk sesangat, pertama sekali sebab isnin dan rabu ada raptai sukan, sebelah petang ada saringan, hari khamis sukan sekolah... dan aku tak suka kena jadi pengacara, tak suka tapi terpaksa... biasalah bila kita berada di tempat baru, orang akan beri kita sesuatu yang mencabar dgn tujuan untuk menguji dan melihat sejauh mana kita boleh buat apa yang dia orang suruh. Nasib ler...
Perkara kedua yg akan buat aku sibuk tentulah assignment.....sebab minggu depan kami kena hantar 2 tugasan dan minggu berikutnya kami ada seminar, kena bentang depan 150 pelajar degree di auditorium dan lecturer jemputan, memang tak fair lah sebab kami baru first sem, biasanya pelajar 3rd sem je yang kena bentang sebab masa tu baru kena ambik paper seminar, tak taw ler apa kena dgn lecturer sorang ni.... haru sungguh dibuatnya !!
Ok.. aku kena chow dulu sebab mata dah ngantuk... lagipun esok nak bangun awal pi market dah lama tak pi market, peti sejukpun dah kosong, kesian kat dia kan... hehe....

No comments:

Post a Comment