Sunday, February 14, 2010

DEMAM !

Minggu ni minggu utk demam agaknya, erk? Aku pi kuliah spt biasa hari Jumaat, sampai dlm kul dua lebih. Kuliah petang batal, ganti kul 8.00 malam. So sempatlah kami bertiga, aku, ani dan su berkumpul membincangkan assignment kami. Malamnya pi kuliah Falsafah spt biasa, habis kuliah dalam kul 10.45mlm.
Balik rumah sewa kat kalumpang, kita orang sambung balik perbincangan, hampir kul 1.00 pagi, tiba2 suamiku telepon, katanya Lea demam teruk, muntah2 dan menangis tak henti2, suamiku dah buntu tak tau nak buat apa, selain daripada menangis kerana kesiankan Lea. Terkejut mendengar berita itu, aku berkemas-kemas utk balik, tapi mana aku boleh memandu malam, so terpaksa tunggu subuh baru bertolak balik. Masuk tidurpun tak lena...
Dalam kul 7.00 pagi aku dah masuk tol Tjg Malim.. tapi terkejut besar bila melihat jalan penuh ngan kereta. Rupanya orang Cina dah mula balik kampung. Aduss... masalah besar ler alamatnya, sure lambat sampailah kalau begini. Memang benar, aku sampai rumah dah hampir kul 12.00 tgh hari. Sampai2 je Lea dah mula menangis sambil tangannya hulur ke arahku minta didukungnya, kesian... rindu agaknya Lea padaku! menitis air mataku sambil mendukung Lea, badannya masih panas, sekarang giliranku pula menjaganya...
Semalam dan hari ini, giliran aku pula demam, mungkin sebab tak cukup rehat,maklumlah terkejar-kejar ke sana sini. Tak sukanya demam selesema, badan dan sendi sakit2, hidung tersumbat dan asyik mengantuk je !!
Hari ni 14.2.2010 - Hari raya Cina. Untuk mereka yang menyambutnya diucapkan Gong Xi Fa Cai. Tahun ni tahun harimau, adakah semua orang akan jadi macam harimau? atau dimakan harimau? hehehe.... gurau je !

No comments:

Post a Comment