Wednesday, February 3, 2010

AKHIRNYA !

Akhirnya kini pasti ku merasai....... itu antara bait2 lagu Anita Sarawak, hehe.. saja nak buat saspen! Sebenarnya yang pasti ialah.... akhirnya aku dah berjaya mendapatkan pertukaran ke sekolah baru. Walaupun tak jauh sangat dari smkms tapi sudah dekat banyak dengan Taiping. Syukur alhamdullillah, hasrat aku nak keluar dari smkms tercapai juga, walaupun sekolah atau tempat bertugas yang baru ini pun belum tentu lebih baik dari tempat lama, tetapi aku akan cuba sesuaikan diri. Takut juga nanti spt kata pepatah " keluar dr mulut harimau, masuk ke mulut buaya ".
Aku sepatutnya mula bertugas di smk selingsing mulai 1.2.2010 tapi bos aku kat sekolah lama minta aku tangguh sampai Isnin depan untuk settlekan dulu semua tugas dan yang paling bestttt sesangat ialah sayonara 4T5 kelas yang aku pegang dan selalu buat darah aku naik. Pagi tadi saja aku hampir2 pitam dalam kelas sebab tak tahan dgn perangai mereka. Uhh ... leganya tak terkata !
Tapi yg paling membuatkan darah aku naik dan kepala aku pening ialah perangai cgu nya. Baru aku perasan dan terbukti benarlah sangkaanku selama ini (walaupun kita tak dibenarkan bersangka buruk dgn orang lain) bahawa ada dalam kalangan cgu2 sekolah ni yg takut sesangat yg aku akan dapat pegang jawatan, malah dalam kesibukan aku bersiap sedia utk menyerahkan tugas dan bertukar ke sekolah lain pun, ada juga yg risau sangat yang aku ni akan dilantik sbg ketua bidang (KB) dan sebagainya di sekolah baru nanti. Aku dapati orang yg paling risau sekali ialah kak N. Beriya-iya dan dua tiga kali dia bertanya sama ada aku dilantik sbg KB. Hahaha... nampak sgt jealousnya !
Aku di smkms dah 5 tahun, dlm 5 tahun ni, hampir setiap hari kak N jumpa aku, tapi nampaknya dia msh tak nak faham akan aku. Dah berpuluh2 kali aku terangkan yang AKU TAK BERMINAT dengan jawatan2 kat sekolah sebab dulu aku dah pernah pegang jawatan dari ketua panitia sampailah ke KB dan aku lepaskan semua jawatan itu sebab itu BUKAN JIWA AKU. Untuk pengetahuan kak N dan juga cgu2 yg sewaktu dgnnya, aku sebenarnya lebih berminat mendalami ilmu iaitu seperti sekarang ni aku melanjutkan pelajaran ke peringkat Master. Ini lah minat dan JIWA aku yang sebenar. So, tak payah risaulahhhh!!
Sekarang ni sudah confirm yang aku akan KELUAR dari smkms, maka utk mereka yang tidur malam tak pernah lena selama ini kerana takut akan tergugat peluang mereka untuk naik pangkat dan pegang jawatan dek kerana adanya aku di sekolah, maka mulai sekarang ANDA semua bolehlah tidur dgn lena yer !!
Yang pastinya hati aku berdegup kencang menantikan hari Isnin depan untuk memulakan tugasku di smks. Semoga Allah akan memberkati aku dalam meniti langkahku sebagai seorang pendidik di tempat baru nanti. Amin.

No comments:

Post a Comment