Saturday, January 30, 2010

BORINGNYA TV !

Ai boringnya rancangan tv sehari dua ni, tak menarik langsung terutamanya rancangan lokal. Sekarang ni tgh tengok rancangan Fuhh !! rasanya tak sesuailah rancangan ni seolah-olah nak cari kesalahan pasangan artis yang dah berpisah tapi macam berat sebelah je (cerita scha al-yahya dgn fahrin ahmad). Tadi sempat tengok draka kat tv3 "Saloma Gombak". Ceritanya menarik juga walaupun ada scene2 tertentu yg agak membosankan terutamanya lagu2 saloma yang dipasang berulang-ulang, dan ada part tertentu yang meleret2 dan membuang masa ! Tak suka sesangat dengan cerita yang meleret-leret. Tapi ada beberapa cerita/rancangan yang aku tontoni baru2 ini yang aku rasa ok dan tak boring, antaranya :
Merlin
Ghost (drama Melayu)
CSI - Miami
Oprah
Criminals Mind
Sebenarnya bagi akulah, sesebuah rancangan/cerita itu berkait rapat dengan siapa pelakonnya, biasanya kalau kita suka dengan seseorang pelakon itu, maka kita akan suka dengan cerita lakonannya. Misalnya, aku suka cerita Ghost yang dilakonkan oleh Anding dan Sheryl Samad kerana aku suka personaliti kedua2 pelakon itu. Aku pernah tererempak dgn Anding dulu kat Ampang Point dan dia kelihatan begitu humble dengan senyumannya, begitu juga dengan Sheryl yang tidak over seperti artis lain. Aku dan famili juga pernah terserempak dgn Fahrin Ahmad dan Linda Onn, Fahrin friendly but not Linda Onn yg langsung tak nak tengok muka orang.
Macam juga ShahRukh Khan, apa saja cerita lakonannya memang best, sebab dia handsome dan kelakar.
Mungkin dah tiba masanya penerbit drama/rancangan tv di negara kita cuba menghasilkan sesuatu yang tidak klise, tidak membosankan dan boleh membina minda kita di samping menghiburkan.

No comments:

Post a Comment