Thursday, January 14, 2010

ITULAH SAYA !

Sekali pandang, ungkapan di atas macam biasa2 je kan? Ha.. tapi itulah ungkapan yg istimewa buat kami warga smkms. Kenapa ya? Kerana kata2 itu telah diungkapkan oleh puan z bos baru kami dlm sesi atau majlis khas bersama pgtua semalam. Buat seketika, masing2 seolah-olah terkedu mendengar apa yang diucapkan oleh seorang ketua yang baru je memulakan tugasnya di sini. Diringkaskan cerita, setelah memberikan ucapan pengenalan dirinya, sejarah perkhidmatannya dan taklimat ringkas tentang pergerakan guru, cuti, cuti rehat dan pengurusan kelas, di akhir ucapannya puan z berkata " sekiranya dalam ucapan saya tadi, kalau ada tersilap kata, kalau ada yang terguris perasaan, itulah saya ! ". huhu.... lu fikirlah sendiri !!
Hari ni aku memberanikan diri pergi mengadap bos baru utk memaklumkan kpd beliau tentang status aku yg sambung belajar dan dlm masa meminta kebenaran utk keluar awal sedikit pada hari Jumaat dari sekolah untuk ke upsi. Dan nampaknya beliau memberi respon yg baik, cuma aku diminta membuat surat meminta kebenaran dari beliau. So, my problem kira dah settle lah.
Tetapi problem aku yg besar ialah aku buntu mencari jawapan kepada soalan psikolinguistik yg dikemukakan oleh dr adenan. Beliau meminta kami membawa jawapannya dalam kuliah hari sabtu ni, tapi sampai sekarang aku masih tak dapat jawapannya lagi. Kalau korang ada jawapan bolehlah kongsi bersama aku yer... bawah ni aku turunkan soalannya.

1. Kenapa sesuatu yang abstrak boleh menjadi konkrit ?
Bincangkan ayat "Bas melanggar kereta"

2. Abstrak dalam konteks Teori Transformasi Generatif

No comments:

Post a Comment