Tuesday, February 23, 2010

MUSIM BATUK DAN MUSIM SIBUK

Salam.... rasanya dah lama aku tak mencoretkan sesuatu kat sini. Sebabnya ialah aku tak sihat lagi, tak taw kenapalah lambat benor batuk aku ni nak sembuh, dah jenuh aku makan ubat, ubat batuk doktor bagi dah hampir sebotol aku teguk, tak juga-juga sembuh. Ubat batuk cap ibu dan anak... dah setengah botolpun cam tu juga, cuma rasanya sedap sikit daripada yg doktor bagi, strepsil dah berbungkus aku makan, sampai tidurpun aku letak dalam mulut, tak juga sembuh (nasib baik tak tercekik !! ). Ishishishh.... tak taw nak buat cam ne lagi lah, rasa macam nak cabut kepala ni buang je.... kalau ade sesiapa yg ada petua mujarab tolonglah habaq yer !
Bukan apa aku malu la, kat sekolah aku batuk macam orang kena TB je... malu kat cikgu2 lagipun aku masih lagi baru kat sekolah ni. Lagi satu aku kesian kat anak dan suamiku, kami kan tidur sekatil sebilik, so setiap kali aku batuk secara tiba-tiba, dia orang semua terkejut dan tak boleh tidur, nasib baiklah baby aku tak menangis ! Tapi aku rasalah sekarang ni musim batuk kot sebab aku tengok kat sekolah aku ni dah ramai yang mula batuk, terutama dia orang yang duduk sekawasan dgn aku kat bilik guru... hehehe... Nasihat aku ialah banyakkan minum air sebab cuaca panas betul.
Satu lagi sekarang ni musim sibuk, hampir semua sekolah kat Malaysia ni sibuk dgn persiapan Temasya sukan masing2. Tiap2 petang ada latihan rumah sukan... dan temasya sukan kami ialah hari khamis depan. Sekarang ni kena guna perkataan 'temasya' dan bukan kejohanan, ntahlah itu arahan.. so ikut je lah ! Yang tak bestnya ialah aku kena jadi mc (pengacara) pada hari tu bersama sorang lagi cikgu... Eeeee ... tak bestnya... kena sibuk lagi !!! Bilalah aku nak ada masa siapkan assignment?? Seminar tinggal 2 minggu lagi, assignmt ada 4 : 2 individu 2 kumpulan.... Tolongggg !!! Aku tension ni !!!

No comments:

Post a Comment