Monday, March 8, 2010

KEJAR MASA





Uhh... minggu ni aku sibuk sangat sebab tugasan psiko kena hantar by this wednesday, and at the same time kena kejar masa siapkan tugasan falsafah sebab nak kena sediakan powerpoint utk present, aku ni tak berapa nak 'fasih' guna powerpoint, setakat buat yg biasa2 boleh lah tapi kalau nak buat yg lawa2 tu masih kena 'berguru' lagi. Memandangkan kami kena present kat seminat kat auditorium, so of course la kena buat yg lawa kan ! dan masalahnya ialah aku kena kejar masa dgn cuti sekolah dua tiga hari lagi sebab cuti nanti budak2 praktikum tu nak balik kg, jadi takde lah tok guru aku nanti...
Tapi yang sadis nya aku lihat satu situasi kat sekolah .... budak2 form 5 kat sini relax je, berilah apa tugasanpun tak penah siap punya, ada je 1001 alasan, kekadang tu kan rasa nak lempang je, tapi tak boleh nanti mak bapa complain pula. Bayangkanlah dah 3 minggu aku bagi masa kat dia orang untuk prepare ujian lisan berkumpulan, tapi time nak start ada je alasan, ada yang sengaja tak hadir so tak cukup korum tak boleh buat. Ada yang buat tapi macam lepaskan batuk kat tangga je, sampaikan aku dah tak larat nak tegur , buat aktiviti 'forum' tapi tangan pegang skrip, kesudahannya aku naik angin dan suruh dia orang buat semula.

So untuk melepaskan tension, aku pun mula mencari benda yg aku suka .....
sori gambarnya dah ke atas lak hehe...

No comments:

Post a Comment