Thursday, May 20, 2010

Jumpa Kekawan Lama

Pergi meeting Pesta Pantun peringkat daerah, di SMAI. Bawa sekali Yati, cikgu Gstt. Tak sangka jumpa kekawan lama spt Hafizah, Haliza dan juga kekawan yang selalu jumpa tapi tak pernah ingat nama (maaflah yer ... )
Bila jumpa balik Hafizah, rindu rasanya, maklumlah kami pernah bekerja di bawah bumbung yang sama di Mudzaffar. Masing-masing seronok mengimbau balik kenangan pahit di Mudzfr. Hanya kami yang faham apa yang pernah kami alami di sana, pahit getir, perasaan tidak dihargai .....
Masing-masing bersyukur kerana berjaya 'keluar' dari sana. Itulah hakikatnya. Segala beban yang terpaksa dipikul selama itu terasa lenyap dalam sekelip mata. Hanya kami yang faham !
Apa-apapun, doaku agar Hafizah dan anak-anak sentiasa sihat dan bahagia selalu. She is a nice lady indeed !
Haliza pula, kami selalu berselisih tapi tak pernah ada kesempatan bekerjasama. Semasa aku bertukar ke Mudzfr, dia bertukar ke Selinsing. Apabila aku bertukar ke Selinsing, dia baru sahaja bertukar ke Gunung Semanggol. Kami mengenali satu sama lain, tapi tak ada kesempatan bekerja di bawah satu bumbung. Tapi sekarang, aku bekerja satu bumbung dengan adiknya.
Haryati, Gstt yang aku bawa bersama, seorang yang rajin dan bersemangat, tapi nasib tidak menyebelahinya, banyak kali mohon KPLI nak jadi cikgu tapi tak pernah dapat. Mungkin belum ada rezeki ! Nasib baik ada dia, sekurang-kurangnya ada orang yang boleh membantu aku, maklumlah banyak betul kerjaku di sekolah ini.
Kebetulan pula ya, ketiga-tiga orang yang aku mention kat sini, nama mereka semua ada H

No comments:

Post a Comment