Semenjak dua menjak ni aku dah ada hobby(minat) baru. Risau pula nak mengeja 'hobby' ni takut keliru dengan 'hubby'. Adakah ejaannya hobby atau hobi ? Semakin keliru pula aku. Haa... tu lah dah lama sangat tak fikir pasal hobby (kalau aku silap, tolong betulkan ya ! )
Sekarang ni aku suka sangat mengumpul buku-buku ilmiah. Tiap-tiap minggu aku akan membeli buku-buku ilmiah sama ada di Tanjong Malim ataupun di Taiping. Dah jadi semacam satu kegilaan atau ketagihan pula. Kalau tak dapat naskah asli, yang fotocopy pun jadilah (salah tak ? ) Tapi yang tak tahannya, buku-buku ilmiah ni harganya sangat mahal !
Nanti ada masa, aku uploadkan gambarnya !
Saturday, July 31, 2010
Tuesday, July 27, 2010
APC
Apa itu APC ? Lazimnya, kakitangan kerajaan lebih tahu tentang APC ataupun Anugerah Perkhidmatan Cemerlang ini. Tiap2 tahun, prestasi kakitangan kerajaan akan dinilai melalui APC ini. Bagi yang dapat , seronok tak terkata, terasa kerja kita dihargai. Bagi yang tak dapat, maka menunggulah giliran masing2. Ada yang merungut, ada yang tak puas hati, ada yang tak kisah, ada yang buat2 tak kisah. Pokok pangkalnya, rumah siap pahat berbunyi.
Tapi bagi mereka yang menjadi Penilai pertama dan kedua, tugas dan tanggungjawab untuk menilai orang bawahan sangatlah berat. Ada yang ikut perasaan, ada yang kulaan, ada yang adil, ada yang kurang adil dan ada yang langsung tak adil. Apa2 pun, kat akhirat besok, masing2 jawablah ya !
Dalam setahun dua ni, aku tak nak ambil kisah lagi tentang APC, sebab aku dah 2 kali dapat ... fokus aku sekarang ialah pada pengajian aku. Akan ku kejar Master ku dulu, kemudian kalau ada rezeki mungkin aku akan kejar PHD pula (angan2).
Tapi bagi mereka yang menjadi Penilai pertama dan kedua, tugas dan tanggungjawab untuk menilai orang bawahan sangatlah berat. Ada yang ikut perasaan, ada yang kulaan, ada yang adil, ada yang kurang adil dan ada yang langsung tak adil. Apa2 pun, kat akhirat besok, masing2 jawablah ya !
Dalam setahun dua ni, aku tak nak ambil kisah lagi tentang APC, sebab aku dah 2 kali dapat ... fokus aku sekarang ialah pada pengajian aku. Akan ku kejar Master ku dulu, kemudian kalau ada rezeki mungkin aku akan kejar PHD pula (angan2).
Saturday, July 24, 2010
Dimensi Baru
Thursday, July 22, 2010
Saturday, July 17, 2010
Cermin !
Pernahkah kau berfikir seketika
berada di tempatku?
Sebaris lirik daripada lagu Siti Nurhaliza
buat renungan saudara maraku
yang kusayangi dan kuhormati
Wednesday, July 14, 2010
Congratulations Dear !
Tahniah buat tersayang My beloved hubby (YM) sebab dapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) ... syukur alhamdullilah !
Last Year I dapat, this year is your turn, so kira seri lah kita .... hehe !!
Jangan lupa belanja kami makan taw !! I nak makan kat Flemington Hotel ... suka sangat fish filletnya yang sedap hingga menjilat jari tu ... haha.....
Last Year I dapat, this year is your turn, so kira seri lah kita .... hehe !!
Jangan lupa belanja kami makan taw !! I nak makan kat Flemington Hotel ... suka sangat fish filletnya yang sedap hingga menjilat jari tu ... haha.....
Saturday, July 10, 2010
sudah hampir ke kemuncak World Cup 2010
Malam ni penentuan tempat ke-3 & ke-4 World Cup antara German dengan Uruguay.
Dua-dua pasukan juga hebat.
Tapi aku tetap sokong German .... Yea .... idup German !!
Tapi yang tak syoknya, permainan bermula kul 2.30 pagi, time tu matapun dah tak terangkat !
Nampak gayanya waka waka tidur ler !!
Dua-dua pasukan juga hebat.
Tapi aku tetap sokong German .... Yea .... idup German !!
Tapi yang tak syoknya, permainan bermula kul 2.30 pagi, time tu matapun dah tak terangkat !
Nampak gayanya waka waka tidur ler !!
Subscribe to:
Posts (Atom)
